2008.04.18. - Bemelegítés

Üdv újra! Jó rég frissült már a blog... van is két tavalyi kiruccanás ledokumentálásában némi elmaradásom. Talán egyszer megcsinálom... Szóval: Jó reggelt Dél-alfööööld! Nohh a természetet nem kell ám nógatni, egy jó ideje már felébredt... én voltam kicsit lusta, nehezen indult számomra a szezon. De most már zakatol a gépezet, az elmúlt évek tapasztalataival felvértezve remélem hasznosan tellik majd a tavasz. Van új fényképezőgép (Olympus E-3), meg hazudós chip (Dandelion) a Nikon objektívhez, hogy könnyebben menjen a manuális élességállítás. Sajnos a szemem nem javult, de egyengült a tél folyamán... De nem panaszkodok. Szóval. Az elmúlt hetekben már jártam a környéket. Helyi büszkeségünk a Tóalj kicsit lassan tellik meg vízzel, a tavalyi madártömeg is elmarad, de szerencsére az állandó vendégek - gólyatöcs, gulipán, kislile - ha nem is nagy számban, de itt vannak. Május 10-én a NatuArt-osokkal közösen csinálunk egy kiállítást, hogy a helyi népek figyelmét felhívjuk a tó természeti értékeinek megbecsülésére. Minden érdeklődőt szeretettel várunk. Infó majd lesz itt: http://www.kistelek.hu/ Balástya külterületén az egykoron volt homokbányából lett tó már-már komolyabb forgalmat bonyolít, mint a Tóalj. 18 pár gulipánt számoltam a napokban, nem kevés székigólyát, cankó hegyeket és pár nagy pólingot is megtávcsöveztem. Az igazi örömöt azonban egy bütykös ásólúd pár jelentette. Hejjj egy fotót de szeretnék róluk... de még várok vele. A héten minden nap kimentem a Papfenyvesbe is. Felújítottam a lopás kísérletét elszenvedő lest, láttam rókát odúba bújni, meg feketególyát. Ez utóbbi felismerés a mai - izé... a holnapi vagy holnaputáni :-) - napon teljesedett hatalmas izgalommá. Lásd: következő bejegyzés. Szóval megkezdődött a tavasz, az elmúlt napok távcsöves tekergései a környékben újra felpiszkálták bennem a mehetnéket. Ha az időm engedi, nem is maradok rest...

Nincsenek megjegyzések: