2009.05.02. - Újra a tóparton

Elnézést kérek rendszeres olvasóimtól - szám szerint 4-en vállalták -, hogy ily hosszú időre elhanyagoltam a blogot. Személyes okok miatt nem volt sem időm, sem lehetőségem a fotózára. Aztán felocsúdtam és rájöttem, hogy a tavasz, mint a madárvilág egyik legizgalmasabb időszaka lassan elmúlik én meg még sátort sem vertem a balástyai tóparton. (Megj.: a kisteleki Tóalj kérem szépen már április végén kiszáradt...) Szóval a pénteki napra a sátor felállítása és álcázása volt a program... azt kell mondjam igazán jól sikerült. Kíváncsi vagyok mikor lopják el. :-) Másnap az óra 3.33-kor csörgött, de nem esett nehezemre felkelni. Ja... vettem autót. Most már nem kell fagyoskodnom a motoron. Igaz lassabban érek a terepre, hisz a homokúton a motorral gyorsan kellett menni, hogy ne akadjon el, az autót viszont kímélem. De legalább nem fázok és jóval több motyót tudok szállítani.  

 

Bevetettem magam a sátorba, összeraktam a felszerelést, majd szundítottam még egy fél órácskát. Igazából sok jóra nem számítottam a fotózás terén, hiszen a sátor még friss és szokatlan volt a madaraknak. Hét óra gubbasztás gubbasztás után azonban rengeteg élménnyel tértem haza. Lássuk...
 
 
A napkorong épp csak áttörte a horizontot, mikor a sátorral szembeni nagy szigeten megjelent egy őzbak. A környezet igazán kaotikus volt körülötte, így a klasszikus sziluettfotók elkészítése után gondoltam egy bátrat és a korábbi látvány elforgatott tükörképét komponáltam a keresőbe... nem tudom, ki hogy van vele, de szerintem az elmúlt évek fotózásainak egyetlen kretív fotóját sikerült elkészítenem. Bocs az önteltségért :-) 
 
A vízen kissé lassabban indult az élet, jellemzően cankók és lilék mozogtak a fövenyen. Idén úgy helyeztem el a sátrat, hogy a napkelte erős fénye szemből érkezzen, gondolván, majd sok szép színes képet készítek. Pár éve utráltam magam ezért, remélem idén ki tudom majd használni az ellenfény nyújtotta lehetőséget. Szóval a cankók és a kislilék voltak elég bátrak a sátor előtt mutatkozni. Sikerült is pár sötét, de narancsos színű képet készíteni róluk. Gólyatöcsöket, gulipánokat még a távolan sem láttam, bár egy görbecsőrű még a fények megérkezte előtt elsuhant a sátor előtt.

 
 
Aztán ahogy a harsány színek, a madarak is eltűntek a vízről. Aludtam egy rövidet, majd internetezgettem, mikor egy cankópár éktelen sivalkodására kaptam fel a fejem. Sikerült pont előttem összeveszniük. Piszok gyors kis madarak, úgy bokszolnak a levegőben, hogy lehetetlen követni őket. Egy sorozatot azonban megért az izgalom.   
Ez után ismét kisebb szünet következett, amit egy békésebb hang egy gólyatöcs tojó hangja tört meg. A távolból a párja követte... szép lassan vonultak el a sátor előtt, majd a távolban megállapodtak egy helyen. Kicsit messze voltak, így igazából inkább csak figyeltem őket, mint a fotózásra koncentráltam. Majd hirtelen az exponálózsinór után kaptam, amint megláttam a tojó jellegzetes nászra hívó pozícióját. Minden a klasszikus szertartás szerint alakult... pici körözés a tojó körül, szerelem, leszállás, egy pillanatig tartó összebújás... szép volt... erre az akcióra igazán nem számítottam. 
   
Ennyi hát az első nap élménye... remélem a többi faj is szokja a sátor látványát és hamarosan még több képpel térhetek haza.

8 megjegyzés:

csgzs írta...

Remek kezdés, különösen az utolsó két (adag) kép! Hajráááá! Zs

beeproject írta...

Örülök,hogy szereztél autót,sajna keleti márkák elfogytak,amiket meg tudtam inkább nem ajánlottam volna....

Jó olvasni téged megint!

BeeTm

Unknown írta...

csgzs:Kösz koma... örülök, hogy látlak!
Fura, hogy a két akciókép tetszik... meg voltam győződve, hogy Neked az első 'ábsztrákt őz' fog bejönni.

BeeTm:Nagyon kellett már az autó és némi változás történt a körülményekben, így nem kizárólag hobbicélú járgányra esett a választás, hanem egy az utcai közlekedésben is helytálló megoldás történt: Suzuki Ignis... egyelőre bírja a homokot.

Krisztián Nagy írta...

A narancssárgás színvilág nekem nagyon bejön + technikailag is ott vannak a képek a szeren.

Madárfotós tapasztalatod 20%-áért cserébe adnék 20% makró tapasztalatot. :)

Parci írta...

nekem eszméletlenül tetszik az absztrakt, posztmodern őzike!

rajli írta...

Nagyszerű fotók, nagyon jó leírással, élvezet volt olvasni és a képeket nézni!
Gratulálok!

Unknown írta...

Krisztián:
Tapasztalatátadás indul... sok csavargás, megfigyelés a terepen, jó madaras víz, korán kelés, elbújás, türelem, nem feladás. A többi tényleg szerencse és technika kérdése... :-) Makrótapasztalat nem kell... félek a bogaraktól. :-P

Parci/Rajli:
Köszönöm a véleményeteket!

Peter Zelei írta...

+1 olvasó, egy eddig (és ezután is :) ) rejtőzködő...