2006.04.22. - Nyakig érő köd

Izgalmasan indult a mai nap. Hajnali négykor kinéztem az ablakon és csodás, szikrázó csillagos égboltot láttam. Konklúzió? Nem megyek a tópartra, mert a kemény fények csak megkeserítenék a madárfotózást. Így hát irány a puszta! A városhatáron túlra érve egyre vastagabb, tejfölszerű ködben, párában próbáltam beazonosítani a dűlőutat célom felé... másodszorra sikerült is. Gyanús volt, hogy mégsem lesz olyan verőfényes ez a mai reggel.


A lessátor felállítása után, jó egy órát vártam a felkelő napra és az őzek megjelenésére. El is jött mindkét esemény közel azonos időben, de a köd nem akart felszállni. Két őzsuta ballagott be az objektív elé, éppen a látótávolságon belülre.


Mindössze pár kép készült, miután egy mögöttem elvágtató bak hatására mindketten jobbra eltávoztak. Egy nem túl hatásos, de annál hangosabb átszerelést követően immáron a bak irányába fordulva ültem a lessátorban és vártam. 10-15 perc elmúltával az előző két alany immáron balról, békésen legelészve baktatott be a képbe. Sajnos kissé távol voltak, és csak bízhattam benne, hogy felém veszik az irányt... nem tették. Leheveredtek és elkezdtek kérődzni. A közel egy órányi unalom alatt háromszor kellett megtakarítanom az objektív frontlencséjét a rácsapódott párától.


Miután angolosan távoztak modelleim, ismét 180 fokot fordultam a lesben, és vártam a jószerencsét. Ha fortuna mértékegysége mezei nyúl, akkor igazán szerencsés ember vagyok. Legalább tíz egyed rohangált keresztül-kasul a pusztában. Egyikőjük bemutatta boksztudását is, egy a sűrű hajnali levegőtől még nehezen röppenő pillangót sorozott meg mellső mancsaival...
 
A nagy kérdés a végére: Holnapra felhősödést mond az időjós... hova menjek fotózni???

2 megjegyzés:

Jó Sir Robin a bátor írta...

:) Nagyon jó ez a füles, (ugye ez most nem őz? ;)
A hajnalpírtól ilyen vörös a köd? Szméletlen hangulata van annak a képenek.

Unknown írta...

... ez elefánt téééé! Ja ellenfényes hajnali párás levegő vagy 10 percig ilyet csinál 6300K WB mellett... tetszett nekem is!