2009.01.25. - Szeszélyes idő

De szeretnék újra fázni... de tényleg. Havat akarok, metsző, de tiszta hideget, derült égboltot. Ez a tavaszi szeszélyes időjárás nem kedvez a fotózásra fordítható pár órácskának. Szombaton olyan borulásra ébredtem, hogy a lakásban villanyfényt kellett kapcsolnom. 'Türelmesen' vártam a felhők elvonulását és folyamatosan fürkésztem a meteorológiai radarok képét, majd délben bízva a távolban derengő napfényben, kimentem a madáretetőhöz. Igazából nagy forgalomra nem számítottam, hisz a 10C°-ban a kosztosok nincsenek rászorulva a száraz magra.
Olympus E-3, ISO 500, f5.6, 1/160s
Ahogy kiértem, már meg-megmutatta magát a napkorong a felhők közt. Sajnos vagy szerencsére a délután folyamán már ellenfény van az etetőn, ami egyfelől szép díszt ad a fotóknak, másfelől az akciójelenetek kiexponálását nem segíti.
x x
Olympus E-3, ISO 1600, f2.8, 1/2500s
Jó idő ide vagy oda a cinkék, a csuszkák, a fakopáncsok, a fenyőpintyek és vereb nagy csapatokban 'támadták' a szórót. Folyamatosan az etető körüli fákon gyülekeztek, nem egyszer a tavaszi éneküket hallatva. A nap legizgalmasabb része ezúttal is a fakopáncs akciófotó elkészítése volt. Ismét nem sikerült tökéletesre, de az élesség síkját lassan sikerül megtalálnom. Úgy érzem, ha egy kicsit többet sikerülne foglalkoznom a dologgal, pár alkalom után összejönne a dolog.

Nincsenek megjegyzések: