2010.12.28. - Röppentyűk

Kipihenve a töltött káposzta - vagy ahogy errefelé mondják: szárma - okozta bélproblémákat, tegnap és ma összesen tíz órát ültem a lesben. Két napon keresztül szakadt a hó, közel húsz centis paplannal borítva a tájat. A tegnapi fotózás tulajdonképpen unalmas fénytelenségben telt és igazán semmi maradandót nem alkottam, de mivel mára napsütést és súlyos mínuszokat ígért az időjós, így nagy reményekkel indultam újra az erdőbe.


Nem titkoltan akciófotókat szerettem volna készíteni... akciófotók... naaa.... ne túlozzunk... a szokottnál kicsit dinamikusabb képeket. A fény adott volt, de egy korábbi bejegyzésben taglalt mélységélesség ismét kevés. Rekeszelnék én bátrabban is, hogy a madarak az élességi síkon belül maradjanak, de ezúttal a nagyobb mélységélesség a háttéren okozott volna zavarokat.
 
Szárnyfesztávolság = ...
Csak hogy legyen egy szajkó is...
Ugyanis az elmúlt napok havazásait erős szél kísérte, így a fák törzseinek egyik oldalán vastag hóréteg rakódott le ami pediglen sötét-világos (fatörzs-hó) foltokkal teszi tönkre a homogén hátteremet. Ezt a hatást nem akartam tovább erősíteni a rekeszeléssel.

Ugorjunk?
Légitámadááás!
Upppsz... túlszaladt...
A háttér kuszaságán túl is tettem magam idővel, de a fajgazdagságon... akarom mondani szegénységen,  viszont már nem. Széncinke és veréb... ez a felhozatal mostanság. Mutatóba érkezik egy-egy szajkó, rigó, kékcinke, fakopáncs és vörösbegy, de a klasszikus téli vendégek sehol sincsenek.  Valaki nem látott valahol éhes zöldikéket, meggyvágót vagy téli pintyeket??? Hol vannak?

Cinke vs. Veréb
Veréb vs. Cinke
Talán mindkettő éles lett?!
Lényeg a lényeg... beültem a lesbe, és majdhogynem egyetlen ágra fókuszálva végig csak  nyomtam a gombot... összesen 1612 alkalommal. Sikerült is készítenem 27 olyan képet, ami fennmaradt a rostán. Ezekből válogatok most ide párat.

Törj az ég felé!
Ismét esik a hó...

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Szia!

Egy ideje rendszeresen visszatérő látogatója vagyok ennek a győnyörű képekkel és élménybeszámolókkal teletűzdelt blognak. Gratulálok, csak így tovább!!!

Üdv: Ricardo

Parci írta...

baromi jó képek, és hát 10 óra a lesben... meg is dolgozol értük. grats!