2011.03.27. - Berendezve a madáritató

Tíz napja feltöltve a régi-új-kibővített madáritató, de a berendezésére csak most hétvégén került sor. Mivel a tavalyi konstrukció fotózandó végének egyik oldala kicsit megsüllyedt, a feltöltött vízszint nem takarta teljes mértékben a medence szélét így egy kis trükkhöz kellet folyamodnom, hogy ne legyen ez feltűnő. Csináltam két kis 'asztalkát' a medence két túlsó sarkába és arra (is) pakoltam 'tereptárgyakat'. Így optikailag a a megfelelő magasságban takarom a medence falát és kicsit nagyobb felületem is van a berendezéshez. Az első kompozíció szerintem esztétikusra sikeredett, de a fotózásokkor derül majd igazán ki, hogy mi jó és mi nem. 


Szombaton teljes megnyugvással tértem nyugovóra... a vízszint maximalizálva, a berendezés csinos. Éjszaka esett és viharos szél fújt, így ma délelőtt megnéztem történt-e valami rendkívüli az itatónál. Ahogy kiértem, megdöbbenve tapasztaltam, hogy 120-140 liter víz hiányzik a medencéből. Első kétségbeesett reakcióm az volt, hogy ereszt valahol a fólia. De hisz az előző tíz napban kb. 80 liter párolgott csak... egy esős éjszaka alatt meg ennyi? Képtelenség... egyetlen ésszerű magyarázat az, hogy a viharos szél okozta hullámveréssel került ki a víz a medencéből. Föltámadott a tenger...

1 megjegyzés:

Unknown írta...

Szia!

Éppen én is most filózok egy madáritatón. Mondjuk én a kertvárosi zsebkendőnyi kertbe egy max. fél négyzetméteres, a gyepbe süllyesztett darabot gondoltam: mondjuk egy sírkövessel csináltatnék egy nagy lapos követ 5-6 liternyi homorulattal a tetején, amit minden reggel megtöltene az automata öntöző. A lényeg a madarak itatása, odacsalogatása, ha véletlenül fotózni is sikerülne, az már csak ráadás ajándék. Amúgy a legközelebbi vzfelület kb. 2-3 km.

Szerinted lenne ennek értelme? Jönnének rá a madarak?