2011.05.26. - Megérkeztek a gyurgyalagok

Itt van a május vége, kezdődik természetfotósoknál a gyurgyalagszezon. A múlt héten már hallottam a színpompás madarak prü-prü hangját a madáritató közelében lévő kubikgödörnél, ahol tavaly is költöttek. Sajnos a gödör továbbra sem zavartalan élőhely... döglött disznót, kerti hulladékot hordanak bele, a helyi gazdagember kicsifia tisztesállampolgár barátaival - annak ellenére, hogy szépen megkértem őket, hogy ne tegyék - terepjárós egónövelésre használja a mindössze száz négyzetméternyi gödröt.


Szóval megérkeztek hozzám is a gyurgyalagok. Egyelőre két párt láttam, de nekem ennyi is elég. Múlt héten fogtam az ásót és a terepjárósok által lerombolt 'partfalakat'. Öt méternyi területen tisztítottam meg a gödröt és bíztam benne, hogy a  méhészmadarak elfogadják a művemet. Két naponta ellenőriztem a változást. Összesen hat helyen kezdtek neki az üreg kaparásának, de egyelőre úgy néz ki egy, maximum kettő lyuk munkálatai zajlanak.


Hogy a párok számáról meggyőződjek, ma reggel munka előtt besátraztam és vártam. Napkeltekor egy gyönyörű agancsú öreg őzbak bukkant fel, majd hat óra körül megérkezett egy gyurgyipár. Az odúhoz nem jöttek, a távoli fákon ültek, tisztogatták tollaikat és vadászgattak. Közeledett a munkaidő kezdete, így hát elkezdtem összepakolni... Mikor az álcahálót szedtem le a lessátor ablakáról, egy darázsölyv szállt le a gödör túloldalán lévő bokorra... Igazi meglepetés... korábban még sosem láttam a területen.

Nincsenek megjegyzések: