2011.07.08. - Visszatérés az elhanyagolt tóhoz

Utoljára 2007 áprilisában fotóztam a Tóaljon. Okot számtalant említhetnék, hogy miért hanyagoltam el ezt a - városunk belterületén elhelyezkedő - madárparadicsomot, de jelentősége úgy sincs. Elhanyagoltam... A tavaszi nagy belvíz levonultával a múlt héten meglepődve tapasztaltam, hogy mennyi faj, micsoda tömegben van jelen a szikes tocsogóban. Nem is kellett több, pénteken hajnalban elindultam...


A vízfelület napról napra csökken, így a korábban kihelyezett sátor, nem feltétlenül volt ideális helyen. Nem panaszkodhatok, téma volt dögivel, de a fajgazdagság a várakozásaimat alulmúlta. Viszont a hely különleges atmoszférája ismét magával ragadott.


Mint már sokszor leírtam, a tó a városba ékelődve, lakóházak közt helyezkedik el, aminek eredményeként a víz felületén szokatlan geometriai formákat öltő reflexiók jelennek meg. Házfalak, cseréptetők színezik a hátteret, ami nem feltétlenül esztétikus a természetfotózásban, de mindenképp különleges képet eredményeznek.


Napkelte előtti érkezésem okozta zavart követően gyorsan megnyugodtak a tó lakói. Elsősorban gólyatöcsök és réti cankók fogadtak bizalmukba, de többek közt felbukkant egy kis kócsag, egy füstös cankó, néhány bíbic is.


Bár elmúlt már a nászidőszak a réti cankók továbbra is aktív szociális viselkedési formákat mutatnak. Ahogy két példány egymás közelébe ért, rögvest verekedés alakult ki, amit korábban nem tapasztaltam a fajnál. Egyéb érdekesség nem történt, de ha a kánikula ellenére a jövő hét végéig kitart a víz, akkor újra próbálkozom.

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon szép fotók, jónak ígérkezik ez a terület, úgyhogy hajrá és sok sikert! S.Dani

Marcsi írta...

Igen szépek a képek...

Kovács Miklós írta...

Szépek a képek, valóban érdekes hatást nyújtanak a fények.
Péter, szeretnék egy technikai jellegű kérdést feltenni Neked bloggal kapcsolatban de nem találok hozzád mail címet. Megtennéd, hogy küldesz egy levelet a hikerart@yahoo.com-ra?
Előre is köszi. Üdv Miklós

Unknown írta...

Hölgyek-Urak!
Köszönöm a kommenteket!