2011.07.03. - Elmúlás, új remény

Lassan három hét telt el, hogy egy gólyatöcs fióka világra jövetelét élőben nyomon követhettem. Azóta sok minden nem történt mifelénk, azon túl, hogy hétvégente esik az eső és/vagy fúj a viharos szél. Fotózásra egyik sem igazán alkalmas időjárási jelenség, de be kell valljam, némi tanácstalansággal keveredő 'alkotói válság' is rám telepedett mostanság. Tegnap azonban egy kócsagtetemen keresztül lépve új lehetőségek nyíltak előttem. 


Hogy, hogy nem a Tóaljhoz keveredtem. Új olvasóknak egy pár szó a tóról: Hivatalos nevén Bíbic-tó, de jobb szeretjük a népies, helyi Tóalj elnevezését. A közel hatvan hektáros területen elhelyezkedő időszakos tó az egyik leglúgosabb vízzel bír az alföldi tavak közt de igazi különlegessége, hogy három oldalról utcák veszik körül így tulajdonképpen beékelődik a városba. Ember és egy különlegesen érzékeny ökoszisztéma méterekre él egymástól... kisebb-nagyobb összetűzésektől eltekintve egyelőre békében. 


Naszóval... valahogy ide keveredtem. A tó a tavaszi esők majd belvizek következtében kikerült az érdeklődésem köréből, madárvilága is kifejezetten gyérnek mutatkozott a nászidőszakban. Nem úgy, mint most... a tíz centisre apadt vízszint parti- és gázlómadarak tömegének ad elsősorban éjszakázó helyet. Cankók, gólyatöcsök, gulipánok, lilék, szürke- és üstökös és kanalas gémek, kócsagok, gólyák, récék, szárcsák, szerkők és még ki tudja mifélék gyülekeztek az esti órákban az egyre csökkenő vízfelületen. Remélem ez a sokszínűség kitart a hétvégéig... újra motivált lettem.

1 megjegyzés:

Marcsi írta...

Végre újabb hírek! Már kezdett hiányérzetem lenni... Szívesen látogatom az oldalt egy-egy kis történés jóízű leírása, a szinte érintetlen természetben készült, a sokszínű madárvilágunk életéből ellesett pillanatok páratlan felvételei rendre ide vonzották a figyelmemet.
A természetfotózás tényleg vértelen vadászat - a megejtő pillanat elejtése...