2009.01.02. - Derűre ború

Minden évben Karácsonykor vagy Újév napján, egyfajta hagyományként a kedvesemmel és Félix kutyával együtt járjuk be a közeli erdőt. Tegnap is jó nagyot sétáltunk. Megnéztük a szórót, ahova pár napja kivittem egy zsák kukoricát, rókalyukakat kerestünk, Félix őzeket hajtott, mi meg jól elfáradtunk. Kellemes volt. A szórón szerencsére fogyogatott a takarmány, és örömmel konstatáltam, hogy az erdészek/vadászok is hoztak utánpótlást. A madáretető beindulása óta csak játszok a gondolattal, hogy a nyiladékba is ki kellene menni őzezni, de a szerencsefaktor miatt inkább a biztosra mentem idáig. Mára azonban úgy terveztem, hogy bepróbálkozok egy hajnali lessel.
Az óra 6:30-ra felhúzva, a felszerelés összepakolva... felkelek és már 9-et mutat a vekker... a lustaság győzött. Délelőtt azért újra kimentem, leellenőriztem a terepet és vélhetően lemaradtam egy jó fotózásról, mert a kukorica igencsak megcsappant. Viszont hosszú idő után újra láttam a kék eget és a napkorongot. Gyors ebéd után ismét a tutira mentem, a hatalmas fényáradatnak örülve a madaras lesre ültem. Bíztam benne, hogy ma összejön a fakopáncs röpkép.
Olympus E-3, ISO 400, f2.8, 1/640 s, +0.7EV
Azonban, ahogy befészkeltem magam a fellegek ismét legyőzték a napot, sőt a fakopáncs se mutatott ma hajlandóságot a produkcióra. Mindössze egyetlen diót lopott, azt is jó messze és magasban fogyasztotta el, nem zavartatva magát a tőle 50 centire hangosan irigykedő szajkótól. Az énekesek is elmaradoztak... kezdetben két nagy hullámban érkeztek, majd bő másfél órán át nem mutatkoztak. Később vettem észre, hogy jó 50 méterre egy karvaly figyelte folyamatosan az etetőt.
Olympus E-3, ISO 640, f2.8, 1/640 s, +0.7EV
Viszont ismét volt egy új vendégem... hiányoltam már a fácánokat, hisz a kukoricát elvileg szeretik. Egy igen gyáva tojó kerülgette a sátrat egy ideig, és már a gondolattól is, hogy talán lefotóznám... elmenekült. Igazából nem jött közel, de azért dokumentáltam.
Olympus E-3, ISO 800, f2.8, 1/100 s, +0.3 EV
Három óra körül aztán olyan sötét lett, hogy 800-as érzékenység mellett, nyitott rekesszel sem volt 1/100-nál rövidebb záridőm. Ezidőtájt érkezett egy suta a gidájával. Kicsit bizonytalanul közelítettek, de végül jó 50 percet a sátor körül töltöttek (javarészt mögöttem). Ez a mai nap leltára... ui.: (Mostantól a képek technikai adatait feltüntetem... ha nem felejtem el.)

Nincsenek megjegyzések: