2009.11.18. - Elkezdődött...

... a madáretetés. Igaz még kicsit korai dolog, de most volt időm megépíteni az idei etetőt a Papfenyvesben. A helyszín kicsit változott (30 métert), egy nyitottabb tisztásra helyeztem a főhadiszállásomat, ahol több a fény, tisztább a háttér. Egy dologtól félek csak... tapasztalataim szerint a nyitottság veszélyezteti az etető épségét, köszönhetően a társadalmunk 'féreg' egyedeinek. Hátha nem...
Az etető idén új konstrukciót kapott. Ezúttal nem a földre etetek, hanem egy lábakon álló terepasztalra... mint a nagyok... csak én kicsiben. A hétvégén kalapáltam össze az asztalt, díszítettem fel, ma pedig kiültem megnézni hogyan is mutat az installáció az objektíven keresztül. Délelőtt ragyogó idő volt, nem számítottam vendégekre, de a tények megcáfoltak.
Persze hatalmas forgalom nem volt, de a lessátort megszokva 20-30 perc elteltével megjelentek az első széncinkék. Bátorságuk ugyan még nem vetekszik a tavaly télen megszokottal, de az egyikük még a sátor oldalsó résnyire nyitott ablakán is bekukucskált. Érdekességként egy mindkét lábán színesgyűrűs példány meglepő harciassága volt megfigyelhető. Többször is visszatért az etetőre... de nem enni, hanem elzavarni a többieket.
A cinkék hangját a szajkók kajabálása követte. Érdeklődve hangoskodtak a környező fákon, minden oldalról jól megfigyelték a megváltozott környezetet. Aztán egyikük pár másodpercre tiszteletét tette az asztalon... a zár csattanása - ahogy az lenni szokott - elriasztotta.
A szajkókat a fakopáncsok követték. A tavaly már jól megismert kergetőzésüket néha megszakítva a környező öreg fák törzséről ismerkedtek az etetővel... végül egyetlen példány röppent a terülj-terülj asztalkámra, de a bizalmatlansága neki is erősebb volt bátorságánál, így gyorsan távozott.
A délelőtti viszonylagos sikerélményen felbuzdulva ebéd után ismét lesbe ültem. A korábbi 'forgalom' azonban elmaradt. Egy órácska elteltével komor felhők kezdtek gyülekezni a korábbi kétezred másodperces záridők hat fényértékkel csökkentek. Fotózásra már esély sem volt, így összepakoltam, majd miután kicsit még átrendeztem az asztalt távoztam a helyszínről.

Nincsenek megjegyzések: