2010.07.19. - Etetnek a gyurgyalagok

... de kép nincs. :-) Az elmúlt héten - a kissé izzadságszagú - gyurgyalagozástól besokallva új projektbe kezdtem. A területet gyakran látogatva egyre sűrűbben hallottam a a méhészmadarak prü-prüzését, így gondoltam adok egy újabb esélyt az üreglakóknak. A területre időben érkeztem, a lest még sötétben rejtettem el az akácosban. Az égbolt borús volt, lógott az eső lába, de azért reménykedtem, hogy sikerül ismét lencsevégre kapnom alanyaimat.Nem sikerült...



De legalább bizonyosságot szerezhettem, sikeres volt a költés. Mindkét üregbe 5-8 percenként fordultak a szülők, rendületlenül hordták a hártyásszárnyú falatkákat a fiókáknak. Sajnos a beszállóágakat nem használták, a távoli fákról egyenesen az üreghez érkeztek. Tapasztalat híján nem tudom, hogy ez-e a szokásos viselkedési forma, de bízom benne, hogy idén lesz még gyurgyalag fotóm.


A természet azonban ezúttal sem hagyott üres kézzel hazatérni.Hét óra körül a már jól ismert cigánycsuk és a nemrégiben megismert pityer tisztelt meg jelenlétével.

Nincsenek megjegyzések: