2010.12.16. - Cinkék és verebek

Az történt, hogy az előző napok szürkesége után ma délelőtt kisütött a nap, így kivettem egy szabadnapot és délben elhagytam a munkahelyet... úgy éreztem ki kell használnom a 'fényt'. Hazaérvén, a felszerelés összepakolása közben jutott eszembe, hogy talán a napsütést meg kellene támogatni egy kis vakufénnyel is. Gyarló módon máris röpképeket és akciófotókat láttam magam előtt. Na nem így lett...


Mire kiértem a lesbe máris kezdtek gyűlni a fellegek. Nincs szerencsém. Ennek ellenére kihelyeztem a vakut és egy hosszú TTL kábellel bedrótoztam a lesbe, így mód nyílt a rövid záridős vakuszinkronra is. Szükség is volt rá... Bár az akciófotókhoz nem volt elég fény, de a cinkék fekete tollazatának derítéséhez jól jött a villantás. 



Cinkék és verebek... ha picit dramatizálni akarok, csak ők jártak az etetőn. Egyre nagyobb tömegben lepik a magot de jól megférnek egymás mellett a kihelyezett ágakon. Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy volt egy kíváncsi szajkó, egy fenyőpinty és egy fakopáncs mellett egy fácánkakas is. Ez utóbbi paranoiája kezd hihetetlen lenni... tavasszal, nyáron 2-3 méterről szinte álcázás nélkül tudtam őket fotózni, most pedig a kukorica csábítása ellenére is rettegve ugrik meg az első fényképezőgép kattanásra.



Lényeg a lényeg... nagy reményekkel mentem ki, de a fények nem kedveztek az újszerű/korszerű fotók készítéséhez, és a fajválaszték is szűkösnek bizonyult. A kedves olvasó remélem nem veti meg ezeket a képeket sem.

2 megjegyzés:

Áron írta...

Megvetni őket? A 804-es egyenesen zseniális. Nagyon tetszik a kompozíció. :) üdv, Áron

Takoca írta...

Én is ugyan olyan örömmel nézem ezeket is mint a többit!