2010.12.18. - Hull a hó

Reggel masszív borulásra ébredtem, így egy órányi hezitálás után indultam csak neki a fotózásnak. Mire kiértem a lesbe már szakadt a hó. Hideg volt - most először fagyott meg a víz a kunyhóban -, és az erős szél is rontotta a hőérzetet. Összeszereltem a felszerelést majd az első fénymérés adatait látva kihelyeztem két zacskóba csomagolt vakut, melyeket rádiós kioldóval sütöttem el.


Nem szeretem a mesterséges fényt állatokon alkalmazni, de a madáretető egy olyan helyszín, ahol nem zavartatják magukat a kosztosok. Sokkal inkább baj a természetellenes látvány. Egyfelől a tollasok szemében vakunként egy fehér pont jelenik meg, másfelől a hópihékről is visszaverődik a kemény fény. De ez most kényszerhelyzet volt, így megpróbáltam a lehető legkisebb villanási erősséggel rombolni a természetes látványt.


Hihetetlen mennyiségű veréb is cinke támadott a délelőtt folyamán, de ez a tömeg sem tudta a hólepeltől megóvni a magot. Óránként ki kellett mennem a lesből és letakarítani az etetőt, melyet rendre 2-3 centis hótakaró borított. 


Sajnos ezúttal is elmaradtak az 'izgalmasabb' fajok. A fakopáncs számít még rendszeres vendégnek, a csuszka csak mutatóba érkezett két alkalommal, szajkók pedig akkora uraknak tartják magukat, hogy nem hajlandóak a hóból kikaparni és elfogyasztani a kukoricát. Viszont egy fácánkakas legalább két percig tűrte a fnyképezőgép hangját. Sajnos csak itthon a képek átnézésekor szembesültem vele, hogy a vakufény a színes, ragyogó tollakon nagyon mesterségesnek hat. 


Nem hittem, hogy ebben a cudar időben a mókus előjön fészkéből, de a sebhelyes arcú ismét megjelent. Bármennyit is könyörögtem neki, nem sikerült különösebb pózolásra rávenne, de a fehér lepellel borított előtér kicsit különlegesebbé tette a képeket róla.


A nap legizgalmasabb élménye egy egerészölyv közeli fákon való bő egy órás ücsörgése okozta. Az énekesek nem érezték magukat biztonságban, folyamatosan mozgásban maradtak. A ragadozó háromszor változtatta pozícióját (számomra sajnos takarásban maradt), majd mielőtt eltűnt volna, még áthúzott közvetlenül az etető felett. Nagyszerű látvány volt, ahogy felkavarta a friss apró szemű porhavat az általa keltett légörvény... el tudnám viselni, ha ezt sikerült volna megörökítenem. 


Holnapra még hidegebbet de derült égboltot ígér a meteorológia... ha így lesz, akkor ismét megpróbálok valami akciódúsat alkotni.

1 megjegyzés:

beeproject írta...

Kitartást és sok termoszos meleg teát kívánok!