2006.03.13. - Hófúvás a madáretetőn

Március 13. Az első nap idén, hogy igazi zord téli időjárásban volt részünk. Épp időben! Egész nap szakadt a hó, süvített a viharos szél ennek megfelelően hófúvás. HZ előbb poénból hívott fel, hogy menjünk cserkelni, majd jött a második telefon, hogy a madáretetőit ellepték az énekesek.


Nosza rajta... ebéd után téli hacuka felkap, horgásszék a hátizsákba és irány a Petőfi utca. Ahogy beléptem a kapun legalább 100 fős madársereg rebbent fel az etetők környékéről. Betelepedtünk a garázsba, bízva abban, hogy oda nem vág be a szél. Bevágott... hozta befelé a havat is. Lesz ami lesz, felszereltem a nagytelét az 1.4x telekonverterrel és csak reménykedhettem, hogy nem lesz 10 percen belül egyadta hó a frontlencse. Szerencsére ahogy egy adag porhó befújt a következő 'szellő' ki is söpörte. Alig hogy elhelyezkedtünk, inváziószerűen megjelentek előbb a zöldikék, majd a fenyőpintyek.


Jellemzően ők a bátrabbak, a félős cinkék nem szeretnek vegyülni a zajos, aggresszív társasággal. Ezúttal is a beszállóágakra állítottam a fókuszt, és már az elején kiderült, hogy ezúttal sem lesz túl sok akciófotóban részem: ISO400 érzékenység mellett sem sikerült 1/500 sec alá menni a zársebességgel. De sebaj! Kárpótlásként sikerült életem első meggyvágóját lencsevégre kapni. Nem produkálta magát, csőre is igen randa volt a sok magmaradéktól, de mégiscsak az első.



Szintén nagy öröm volt a napok óta a városban hangoskodó seregélyek egyikét figyelni. Sokáig ült mozdulatlanul, csak a szél borzolta smaragd tollazatát, majd csőrét kitátva valahonnan belülről előkerült egy szőlőmag, amit 'újrahasznosított'.



Zárásként egy kedves kép is összejött két ázott verébről... tartja a mondás: 'Sok jó veréb kis karón is elfér!' Kösz HZ a tartalmas délutánt!

3 megjegyzés:

csgzs írta...

Péter! a fotózz!-on ezt a képet nézem egy ideje: http://www.fotozz.hu/fotot_megmutat?Foto_ID=98700 szerintem tudnál ilyen hangolatot. Vagy nem is akarsz? Az nem vezet semmi jóra, ha sorozatra állítod, és egy kép helyett 3-4-et csinálsz le és felszálláskor?

Unknown írta...

Cszsg:

Igen... magam is ismerem azt a kepet! Siman menne a dolog... csak rengeteg feny kell hozza!

Nezd meg... ISO400-1/2000-f4
En alapbol f5.6-ra rekeszelek, amibol meg lejon 1Fe... ISO200 fole nem mennek, mert ugye a zaj... Iden meg nem nagyon lattam 1/xxxx tipuso zaridot a keresoben :-)

Amugy az a kep valoban dinamikus! De szamomra kicsit mu... bar en is fotoztam sokat madareteton, a kepeken ez kevesbe erzodik...

Jelenleg egy erdei madaritaton dolgozom... oda eleg lesz a rovidebb gyutav es a fenyeros ZD 50-200mm is talan... de fenyre ott sem szamitok a fak kozt... talan kiprobalom a vakus technikat!

Udv!

csgzs írta...

Csak most olvastam el ezt (jó lenne, ha automatikusan mail-t is küldene...), nem láttam, hogy gondolkodsz vakun. Lehet, hogy az lesz a megoldás. Amúgy az etetős képek tényleg nem ütnek akkorát, de hát valamit valamiért. Meg egy kicsit lapos az én izlésemnek (az a kép). Amúgy vakuval jól lehetne a mozgást is érzékeltetni (slow sync). Dupla nyereség!