2009.05.16-17. - Punnyadt hétvége

A hétvége elsősorban alváshiány miatt alakult izgalmasan, amit sajnos a fotók sem minőségben, sem mennyiségben nem kompenzálnak. De mint a rendszeres olvasók tudják: én perverz módon nem szomorkodom, ha egy-egy fotózás alkalmával nem születnek pályázatképes képek... mert ez az egész természetfotósdi baromira nem arről kell hogy szóljon. Ennyit a moralizálásról...
Szóval... szombat hajnalban, mintha láttam volna csillagokat az égen hajnali háromkor így nekiindultam a víznek. A tóparton aztán kiderült, hogy csak a szemem káprázott, mert a fellegek az univerzum minden természetes fényét eltakarták. Sebaj. Beültem, aludtam egy picit, majd vártam a napkeltét. Sok vizuális örömöm nem volt benne, szürkeség borított mindent.
A reggel jellemzően a gólyatöcsökről szólt. Túl nagy forgalmat nem bonyolítottak, szaladgáltak ide-oda, kotorásztak az egyre inkább moszattal borított tocsogókban. Egyetlen rögzített akciójuk egy vadászgép módjára való zuhanórepülés volt. A gulipánok egyre távolabb tartózkodnak a sátortól. A körülbelül 40 méterre lévő szigeten megkezdődött a kotlás. Átcsoportosultak oda...
A mai napra az időjósok ragyogó napsütést ígértek. Így is lett. Ismét korai kelés és hajnali szunyóka a sátorban, majd a tegnapi pangás folytatása. Na jó... mégsem. A tőlem balra lévő fövenyen pár kislile folyamatos kergetőzése nyújtott némi kis izgalmat. Messze is voltak, gyorsak is voltak, de jó volt nézni, ahogy vélhetően a revírért harcoltak. Leginkább hangos szópárbajt folytattak és pózolással izmoztak egymásnak... Kicsit unatkoztam a sátorban, a fények is bekeményedtek, így nyolc óra körül felfüggesztettem a fotózást.
Este felé azonban ismét rámjött a mehetnék. Meséltem már? Van még egy - igaz kisebb - homokbánya-tó a közelben. Jellemzően kisebb faunával bírt az elmúlt években, de most ez megváltozni látszik. Az elmúlt időszak terepbejárásai során átlagosan 25-30 pár gulipánt, néhány töcst, godákat, bíbiceket szürkegémeket és nagykócsagokat figyeltem meg. A ma esti program is ilyen tapasztalatszerzésnek indult, de ezúttal a távcső mellé a kisebb teleobjektívet is magammal vittem. Pár röpkép lett az eredménye.

Nincsenek megjegyzések: