2010.03.20.,21. - Őzekkel érkezett a tavasz

Itt a tavasz... nem csak a csillagászati, hanem a valós tavasz. Szeszélyes még kissé... hol elborul, hol kiderül az ég, hajnalban hűvös van, de napközben kellemesen felmelegszik a levegő, amit csak a viharos szelek miatt érzünk hűvösebbnek. Ennek megfelelően felhagytam a madáretető látogatásával... terveim szerint azonban idén még járok arra, hisz a helyére madáritató készül.
Az elmúlt hetekben többször visszatértem a a Papfenyves mellett 'elfelejtett' fix lessátramhoz. Az esti órákban a réten rendre 20-30-40 őz tartózkodott, így egyre nagyobb kedvem támadt egy hajnali őzleshez. A hétvégén ez két alkalommal is megtörtént.Szombaton a legújabb, gyorsan telepíthető, egyszemélyes, tényleg miniatűr lessátramat (Ameristep One-Person Chair Blind) próbáltam ki. A fix les mellé állítottam és azt kell mondjam, hogy bár szűkös a hely benne, de kényelmesen lehet belőle fotózni és valóban nem hivalkodó, tolakodó a mérete.
A három órányi les folyamán közel 30 őzet számoltam, de sajnos a két évvel ezelőtti emlékeimhez képest a kiváltásuk és mozgásuk a réten teljesen más útvonalon zajlott, így inkább csak dokumentumfotók készültek. Tapasztalatszerzésnek azonban kiváló lehetőség volt... jól megfigyelhetően a nagyobb csapatok szép lassan egy-két főre szakadoztak szét és a 'párok' a rét szélén pár éve emelt magasles mellett váltottak be az erdőbe.
Ezen megfigyelés birtokában még aznap este újra kihelyeztem a lest, ezúttal a magasles tövébe. A vasárnap hajnal kicsit lassabban indult... napkelte után kezdtek csak mutatkozni a vadak. Elsőként egy két fős 'csapat' hozta rám a parát, amikor is a sátortól nem jobbra, hanem balra indultak be az erdőbe. Ennyit a megfigyelésemről... gondoltam magamban.
Aztán a távolban feltűnt újabb fél tucatnyi kérődző. Lassan, nagyon lassan haladtak legelészve a sátor irányába. Félúton agy bak-suta páros jobbra tért le, az előző napi helyet választva a rét elhagyására, míg a négyes továbbra is balra tartott, de szerencsére a sátortól nem távolodtak el nagyon. Szép lassan közeledtek, sikerült pár kellemes ellenfényes dokumentumfotót készítenem róluk.
Távozásukkal kiürült a terület... persze a messzi távolban seregélyek, pacsirták, nyulak és fácánok még mozogtak, de rájuk már nem vártam. Kellemes hajnalok voltak... csak ne kellene olyan korán kelni. :-) (11909)

4 megjegyzés:

Jó Sir Robin a bátor írta...

Ezt még olvasni is izgalmas, gondolom ott helyben hamar kialakul az adrenalin függés :)
üdv, rég jártam erre..

Nighthaven írta...

Szia Péter! Szép fotók! Nekem pont az őzek a kedvenceim. Éppen olyan sátor van betervezve, mint a Tiéd, csak még azt nem tudom eldönteni mekkora az egyszemélyes és kétszemélyes. Neked a 3D álcahálós vagy a vízálló változat van meg? Örülnék, ha tudnánk levélben beszélni.
Köszi,

Üdv,

Gábor

Unknown írta...

Gábor!
Keress e-mailben: peter . muller kukac freemail . hu

Szabolcs írta...

Kicsit sajnálom, hogy véget ért a madáretetős időszak, mert nagyon tetszettek a téli madaras képek. Viszont ezek az őzek is szépek.

üdv,
Szabolcs