2011.03.15. - Tavaszi teszek-veszek és az öncélú rombolás

Tíz napja még havazott, ma meg húsz fok körül tetőzött a hőmérő higanyszála. Megérkezett a tavasz... dalolnak az énekesek, megfigyelhető az ölyvek nászrepülése, hallatszik a bíbicek hangja... minden jel arra mutat, hogy a természet már valóban érzi, tudja a tavasz jelenlétét. A jó idő érkeztével a hétvége munkával telt. Építő jellegű munkával. A tavaly elkészült madáritatót (téli madáretetőt) közel kétszeres méretre bővítettem ki, így immáron 750 liter víz fogadására  képes, valamint a vége közelebb került a leshez, így a fotókon is jobban érvényesülhet a tükörkép. Kemény munka volt, de megérte. Egyelőre csak egy ujjnyi víz van benne, de egy béka máris használatba vette...

Sajnos a jó idő és a hasznos munka okozta örömhöz egy kis kellemetlenség is társult. Az erdőt járva tompa fejszecsattogásra figyeltem fel. Nehezen kezelem és ha lehet kerülöm a konfliktust, de a télen történt falopás mértéke olyan szinten feldühített, hogy most már fejjel megyek a falnak ha fejsze vagy fűrész hangját hallom. Csendben közelítettem meg az erdő egyik legsűrűbb részében tevékenykedőket, de kiszúrtak és kerékpárra pattanva eliszkoltak. Hárman voltak, a kabátjuk színét tudtam csak megfigyelni. Közelebb érve a tetthelyhez megláttam az áldozatot is... harminc méteres fenyő mellmagasságban vágva... remegtem a dühtől. Az erdőből kifelé menet találtam még egy 'áldozatot' hasonló módszerrel kidöntve, mellette pedig tüzeskedés nyomát.


Hazafelé tartva, a város széléhez érve aztán feltűnt a két bicikli, a három gyanúsított társaságában. Ők is kiszúrták az autómat és épülő családi ház mögött rejtőztek el. Mikor kiszálltam, próbáltak eliszkolni, de mikor intettem nekik meglepő módon odajöttek. Meglepődtem... nem orkok voltak, nem is trollok vagy goblinok... egyszóval nem megélhetési fatolvajok. Három jól öltözött az iskolában vélhetően elfogadhatóan tanuló fiatal srác. Felsorakoztak előttem lehajtott fejjel, tulajdonképpen kérdés nélkül beismerték tettüket. Beszélgettünk rendőrségről, szülőkről, okokról, felelősségről... Egyedül a 'miért?'-re nem kaptam választ. 


Viszont nagyon meg voltak ijedve, hogy viszem őket a rendőrségre. Még egy csoportképre is összeálltak... legyen az a büntetésük, hogy itt nyilvánosságra hozom a képet. Megígérték, hogy soha többet nem emelnek fejszét élő fára... bár úgy lenne.

Nincsenek megjegyzések: