2008.08.17. - Pocsék fények

A pénteki (rész)sikeren felbuzdulva ma hajnalban újra kimentem. Az előző bejegyzésben taglalt sátor mizériát azonban még tegnap este meg kellett oldanom. Egyfelől az 'összeaszott' sátor belül nem túl tágas így minden mozdulatomra susog, másfelől az elmúlt hét kánikulai hősége a sátortól balra lévő tómedrecskét teljesen kiszárította. Így hát a tavalyi helyre deportáltam át a lest, méghozzá rendkívül furmányosan a meglévő sátoron belül állítottam fel az újat... így már dupla rétegű, aminek persze semmi jelentősége sincsen. Sajnos önző módon a tavon időző nagy pólingokat finoman el kellett riasztanom, de bizisten szent cél érdekében tettem. Szóvat a les megfiatalodva várta a másnap hajnalt.
Amilyen melegem volt pénteken, annyira fáztam ma. 9°C fokot mutatott a hőmérő induláskor. Brrr... De sokkal inkább legyen hideg, mint meleg, hisz egy újabb réteg ruhát könnyen magára húz az ember. Azonban a ma reggeli szél, sok jóval nem kecsegtetett. A víz folyamatos hullámzásban volt - nem mutat túl jól a képeken -, és valahogy a madarak is frontosak voltak. A kanalasos kis csapatokban hol beszálltak a tóra, hol eltűntek 20-30-percekre. Minden tollas csak gubbasztott magában dideregve, jó messze tőlem. Talán még szokatlan nekik a tegnapi költözés. Három óra semmittevés és napfényre várás után aztán beindult az élet. Megjelenet egy százas nagyságrendű tőkésréce csapat, akik végig túrták a partvonalat.
Az igazi meglepetést azonban egy bütykös hattyú pár felbukkanása jelentette. Két éve nagyobb csapatban átteleltek a tavon, de tavaly a nyomukat sem látta senki. Aki hallotta már röptük félreismerhetetlen hangját, az tudja, milyen élmény mikor elhúznak az ember feje felett és nagy csobbanással leszálnak a vízre. Nem sokáig maradtak.. táplálkoztak, tisztálkodtak, majd ahogy jöttek el is mentek. Remélem látom még őket!

1 megjegyzés:

Tibi írta...

Helló!
Jó látni, hogy újra írtál néhány bejegyzést a blogba! Elolvastam az eddigi bejegyzéseidet is és szerintem nagyon jók! A képekkel együtt persze!
Tibi